Individanpassat träningsupplägg för privatpersoner och idrottsklubbar

Full Funktion | Träningsschema • Styrketräning • Gå ner i vikt snabbt. Anpassade träningsprogram för viktminskning, fettförbränning, löpanalys och cirkelträning. Se mer nedan för kontakt och bokning.

Full Funktion är ett företag bestående av naprapater och fystränare som är inriktat sig på prestationsutveckling mot idrottsklubbar, enskilda idrottare och elitmotionärer. Vi har mångårig erfarenhet av fysträning inom några av Sveriges största föreningar. Vi arbetar med barn från 10 års ålder upp till seniorelit där vi följer upp träningsupplägg med individanpassade träningsprogram.

Vi har olika lösningar beroende på vad som passar dig som kund bäst. Fettförbränning eller styrketräning kräver olika typer av träningsupplägg. Vill du gå ner i vikt kan en annan träningsform vara mer lämplig som exempelvis löpträning eller cirkelträning. Vi utför fysträning, individuellt eller med ett helt lag på ett gym i Vasastan (Stockholm). Idrottarna kan även komma till vår klinik för att genomgå rörelseanalyser som en löpanalys samt tester och erhålla individuella träningsprogram som sedan följs upp under året.

Vi jobbar även med personlig träning och rehabträning för idrottare, från det att skada uppstår till säker tillbakagång i full träning.

Intresserad? Boka tid eller kontakta oss för att träffa en naprapat eller fystränare.
Boka tid | Kontakta oss

Funktionell träning eller snabb viktnedgång? Vi arbetar med ett individanpassat prestationskoncept

Vårt koncept bygger på en individbaserad helhetssyn där vi tar hänsyn till hela människan. Vi utformar ett träningsprogram efter dina krav och förutsättningar. Olika träningsupplägg lämpar sig bättre för resultat som exempelvis muskeluppbyggnad eller snabb viktminskning. Vi har tagit fram en prestationstrappa där vi utgår från olika förutsättningar beroende på person samt idrott. Att träna med skivstång är en optimal träningsform om man vill utveckla sin explosivitet, snabbhet och styrka. Vilket är en förutsättning att lyckas i de flesta idrotter. I vårt prestationskoncept fokuserar vi även mycket på skadeförebyggande träning.

Steg 1: Säkerhetsfas
I unga åldrar börjar vi förbereda kropparna för framtida krav. Första steget är säkerhetsfasen: Där utbildar vi idrottarna om varför man ska träna fysträning samt hur man ska lyfta för att undvika skador samt gå igenom säkerhetsaspekter i träningslokalen.

Steg 2: Rörlighet och stabilitet
För att kunna utvinna styrka och lyfta rätt så krävs rörlighet och stabilitet. Steg två fokuserar på aktiv rörlighet och funktionell styrka.

Steg 3: Utveckling
Här jobbar vi med teknikträning av skivstångsövningar och Inlärning av olympiska lyft, samt korrigerings övningar för att träna bort” kroppens svaga länkar” som kan ge upphov till skador.

Steg 4: Prestation/idrottsspecifikt
Här har vi tillsammans med idrottaren jobbat bort alla begränsningar inom teknik, rörlighet och styrka. Övningarna utförs med maximal explosivitet och är anpassade till idrotten.

Steg 5: Mästare
Målet för elitutövare. Mästarfas handlar om att bli bäst i sin idrott. Krävs stora träningsmängder för att nå hit.

Boka tid | Kontakta oss